Marjet Heins

PR-adviseur, woordvoerder en coach

Marjet Heins is allround PR-adviseur, woordvoerder en coach. De afgelopen 18 jaar heeft zij veel ervaring opgedaan als woordvoerder en communicatiestrateeg in de groene duurzame sector. Marjet werkt graag buiten de lijntjes. Ze helpt organisaties bij hun communicatiestrategie en het actief opzoeken van de pers, wat voor veel organisaties nog best lastig is. Hierbij vertaalt zij de jaarplanning en communicatiestrategie naar een actieve perskalender met momenten waarop jij komend jaar de pers opzoekt.

 

11.15 uur – De zin en onzin van de media monitoren en -analyse
Van bron tot resultaat, hoe je de media-aandacht vangt en analyseert. 

Hoe blijf je op de hoogte van al het nieuws? Hoe weet je waar er over je gepraat wordt en door wie. Communicatiemanagers treden zelf naar buiten via onder meer in newsrooms en online berichten. Er zijn heel wat technieken en tools om te meten wat dit nu voor een effect sorteert. Een eindeloze hoeveelheid tools biedt je data waarin je in kunt verdwalen. Met allerlei diagrammen, tendensen en waardes tot inhoudelijke analyses. Maar hoe kun je daarmee je communicatie verbeteren? 

Marjet Heins geeft je stof tot nadenken over jouw nieuwsmonitoring; zowel de tool die je gebruikt als wat je met de output doet.