Jacqueline Bosselaar

CEO & Co-Founder van Het PR Bureau

Jacqueline Bosselaar is oprichter en CEO van creative agency Het PR Bureau.

Ook is zij mede-oprichter en partner van PR-bureau Blyde Benelux en stond zij aan de wieg van bureau Maak. Deze bureaus zijn allen prijswinnend. Het PR Bureau was ‘Benelux Agency of the Year’ finalist bij The Holmes Report.

Als vakvrouw en ondernemer houdt Jacqueline haar blik altijd op de toekomst gericht. Welke kansen ziet ze, hoe kan het ‘ambacht’ van PR verder worden verbeterd, hoe kan PR meer grip krijgen op bereik en hoe kan ze de impact van verhalen op zo’n manier optimaliseren dat consumenten een merk echt omarmen? Bosselaar: “Zeker in het huidige tijdperk van earned media, waarin Public Relations in veel gevallen Personal Relations zijn geworden, speelt creativiteit een cruciale rol: om consumenten te bereiken zullen merken en bedrijven verbindende, relevante ‘deelbare verhalen’ moeten vertellen.” Daarom werkt ze aan Het PR Bureau van de Toekomst – waar het samenspel tussen strategie, creatie, craft, het gebruik van digitale tools en data-analytics wordt fijn geslepen om het juiste verhaal op het juiste moment bij de juiste mensen en via de juiste mensen af te kunnen leveren.

In 2017 was Jacqueline Jury President PR bij de ADCN Awards. Sindsdien fungeert ze officieel als ADCN Ambassadeur voor PR. Haar doel: de creatieve industrie laten zien wat de kracht van PR is en, andersom, het PR-vak een (creatieve) boost geven.


14.45 uur – Creatie en Communicatie

We leven in het ‘earned first’-tijdperk. Niemand heeft zoveel verstand van earned media aandacht als PR professionals. Er liggen daarom grote kansen voor PR om het creatieve voortouw te nemen voor effectievere communicatie. Wat is hiervoor nodig en wat zijn de uitdagingen? Jacqueline Bosselaar licht haar visie toe aan de hand van inspirerende Nederlandse en internationale cases.